Karel van Wijngaarden

Karel is management consultant en trainer. Hij heeft een rijke ervaring in het bedrijfsleven met allerhande veranderingstrajecten. Zijn stelregel is dat er in organisaties pas iets veranderd is als mensen ander gedrag vertonen. Zijn bijdrage aan het IK-klantgerichtheids-programma is dat hij via het organiseren en leiden van klantenpanels belangrijke input aanlevert voor verbetering van de performance naar de klant. De klantenpanels, waarin klanten van vlees en bloed real-time hun wensen, verwachtingen en ervaringen delen, zijn verder een belangrijke bron van inspiratie voor de medewerkers van de organisatie.

Karel heeft diverse trajecten in de retail opgezet en begeleid gericht op klantgericht denken en handelen. Hij deelt de uitgangspunten van het IK-programma dat echte verbeteringen pas tot stand komen in een geïntegreerd traject waarbij alle partijen hun rol en hun aandeel pakken. Het organiseren van een voortdurende wisselwerking tussen medewerker-tevredenheid en excellente dienstverlening aan de klant is naar zijn stellige overtuiging de basis voor een geslaagd klantgerichtheids-programma.